ေရြ႕လ်ားသြားလာလို႔ရတဲ့ အပန္းေျဖ
ေရေပၚကၽြန္းျဖစ္ပါတယ္...လ်ွပ္စစ္စြမ္းအင္အတြက္ ေလအားနဲ႔
ဆိုလာ(solor)စနစ္ေတြကို တပ္ဆင္အသုံးျပဳထားၿပီး...စိတ္၀င္စားသူေတြအေနနဲ႔
၂၀၁၃ ေရာက္ရင္ ၀ယ္ယူအားေပလို႔ရပါၿပီ...ေစ်ႏႈန္းကေတာ့ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄.၆
သန္း လို႔ဆိုပါတယ္....ခင္ဗ်ား....။
Thursday, November 8, 2012
ဓါတ္ပံု ေဘးမွာ သရဲ မ ပံု ေပၚေနတယ္တဲ့
မႀကာေသးမီ က မဂၤလာဒံု ေဆးရံု မွာ
ကေလးေလးတစ္ေယာက္ ခြဲခန္းဝင္တာ ပံုမွန္အတုိင္း OT record အေနနဲ႔ သူနာျပဳေတြက
ဓါတ္ပံုရုိက္ထားတယ္ ။ ခြဲစိတ္တာလည္းျပီးေတာ့ ဓါတ္ပံုေတြကုိ ျပန္ႀကည့္တဲ့
အခါမွာ ေနာက္ဆံုး operation ျပီးေတာ့ ကေလးကုိ ရုိက္ထားတဲ႔ ဓါတ္ပံုမွာ
ထူးဆန္းစြာနဲ႔ ကေလးရဲ႔ေဘးမွာ သရဲမ တစ္ေယာက္ရဲ့ပံုကုိ ေတြ႔လုိက္ရတာပဲ။ သရဲမက
အကၤ် ီအျဖဴေရာင္နဲ႔ ဆံပင္ကုိ ဖားလ်ားခ်ထားတယ္ နဖူးမွာလည္း ဒဏ္ရာနဲ႔
။ေသေသခ်ာခ်ာ ႀကည့္ရင္ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ အခုေတာ့ အဲသည္ OT မွာပုရိတ္ ရြတ္ဖုိ႔
လုပ္ေနတယ္။
စစ္ကား တိုက္လို့ ေက်ာင္းသူ(၂) ဦး ေသဆံုး..
စစ္ကားတစီးက ဝင္တိုက္မိ၍ ရွမ္းျပည္ လား႐ိႈးျမိ့ဳ အထက ၃ ေက်ာင္းသူ ႏွစ္ဦး
ေသဆံုးမႈ ျဖစ္ပြားသည္မွာ တလၾကာျမင့္ခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ္လည္းတရားစြဲဆိုခြင့္မရေသးေၾကာင္း ေသဆံုးသူမ်ား၏ ေဆြမ်ဳိးမ်ားက ေျပာသည္။
လား႐ႈိးၿမ့ဳိ ရပ္ကြက္ ၁၂၊ နယ္ေျမ ၃ တြင္ ေနထုိင္သည့္ အထကေက်ာင္းသူ
မျဖဴသန္႔ကိုႏွင့္ မေအးအမ္တို႔ကို တပ္ၾကပ္ ေအာင္ေက်ာ္စိုး ေမာင္းႏွင္လာသည့္
အမွတ္ ၁ ဝန္တင္ တပ္ရင္းမွ တိုယိုတာ စစ္ကား အမွတ္ န/ဝ၅၁၂ က စက္တင္ဘာလ ၂၈
ရက္ေန႔ နံနက္ ၈ နာရီေက်ာ္တြင္ တုိက္မိၿပီး ေက်ာင္းသူႏွစ္ဦး ေသဆံုးခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ မိသားစုဝင္မ်ားက အေရွ့ေျမာက္ပိုင္းတုိင္း တုိင္းမႉး႐ံုးသို႔
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာတြင္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ျပန္လည္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနသျဖင့္ တရား
စဲြဆိုႏုိင္ျခင္း မရွိေသးျခင္း ျဖစ္သည္။
“ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္တာက ဂမ္ဘာရီ လား႐ႈိးမလာခင္ ၂ ရက္က ဆိုေတာ့ အာဏာပိုင္ေတြက
တခုခု ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ထင္တယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ က်မဆီ ခယက ဥကၠဌ
ကိုယ္တိုင္လာတယ္။ အမွန္အတိုင္း ျဖစ္ေစရမယ္ ဆိုၿပီး လာႏွစ္သိမ့္တယ္။
က်မတို႔လည္း ယံုတာေပါ့။ အဲလိုေျပာေတာ့ ဂမ္ဘာရီလည္း ျပန္ေရာ ဒီေန႔အထိ
ဘယ္သူမွ ေပၚမလာေတာ့ဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ရက္ေလာက္က တိုင္းမႉး႐ံုးကို
ဖုန္းဆက္ေတာ့ ခင္ဗ်ား ဒီကိစၥေလးေလာက္နဲ႔ ဘာမွ ဖုန္းဆက္စရာ
အေၾကာင္းမရိွဘူးလို႔ ျပန္ေျပာတယ္” ဟု မျဖဴသန္႔ကို၏ အေဒၚျဖစ္သူ ေဒၚလြင္လြင္က
ေျပာသည္။
သူက ဆက္ၿပီး “သူတို႔႐ံုးက ရံုးအုပ္ေလာက္ အဆင့္ရိွသူကို ေမးၾကည့္ေတာ့
ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္တဲ့ စစ္သားက အရမ္းေတာ္တယ္တဲ့၊ အရက္မေသာက္ဘူး၊
ဖဲမ႐ိုက္ဘူးတဲ့။ အဲဒီ တပ္ရင္းမႉးကလည္း နာမည္ပ်က္ မရိွဘူးတဲ့။ အဲဒီေတာ့
ေထာင္ခ်ဖို႔ ဆိုတာ လံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ ဒီေလာက္ ျပႆနာေလးနဲ႔
ေထာင္ခ်ရမွာ အရမ္းႏွေျမာဖို႔ ေကာင္းတယ္၊ မေတာ္တဆျဖစ္တာ၊ ဒါစစ္တပ္နဲ႔
ျဖစ္တာ၊ ခင္ဗ်ားပါ နာသြားမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ေသဆံုးသြားသူ ႏွစ္ဦး၏ မိဘျဖစ္သူမ်ားကို ဂ႐ုဏာေၾကးအျဖစ္ တဦးလွ်င္ က်ပ္ ၄
သိန္းစီ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ စစ္တပ္မွ ေျပာၾကားလာခဲ့ေသာ္လည္း မိဘမ်ားက ဥပေဒအရသာ
အေရးယူရန္ လိုလားျပီး ေလ်ာ္ေၾကးကို ျငင္းပယ္ လုိက္သည္။
ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပြားျပီးေနာက္ ရဲစခန္းတြင္ အမႈဖြင့္ခြင့္လည္း မရိွဘဲ အေလာင္းမ်ားကိုလည္း ေန႔တြင္းခ်င္း မီး႐ႈိ႕သၿဂႋဟ္ လိုက္ၾကၾကသည္။
တပ္မေတာ္ေက်ာင္းပို႔ေက်ာင္းႀကိဳယာဥ္သည္အထက(၃)ေက်ာင္းအဝင္ဝတြင္ဆိုင္ကယ္တစီးကို ေရွာင္တိမ္း
ရင္းဆိုင္ကယ္သမားကိုလွည့္၍ဆဲဆိုေနစဥ္အရိွန္လြန္ကာေက်ာင္းသူ(၄)ဦး ေလွ်ာက္လာေနသည့္ ျမက္ခင္းျ
ပင္ကို ေက်ာ္ကာ
ဝင္တိုက္မိရာမွ ယခုလုိ ၂ ဦးေသဆံုးၿပီး၊ က်န္ ၂ ဦးမွာ ဒဏ္ရာရခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
“မ်က္ခင္းျပင္ေပၚ ကားက အရိွန္နဲ႔ ႀကိတ္လိုက္ေတာ့ ၂ ေယာက္စလံုးက ကားေအာက္မွာ
ဂ်မ္းတံုးျဖစ္ၿပီး ရပ္သြားတာ။ ဒါေတာင္ ကားသမားက မသိေသးဘူး။” ဟု
ေဒၚလြင္လြင္က ေျပာသည္။
ႏိုက္ကလပ္ မ်ား ႏွင္ ့ ဘီယာဆိုင္မ်ား ပိတ္ေပးေစလို...
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာက်ေသာ သိမ္းႀကီး ေစ်းစီ႐ုံသည္ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ရဟန္းရွင္ လူမိဘ ျပည္သူမ်ား ႏွင့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား မ်ား၀ယ္ယူအားေပးၾကေသာအဆင့္ျမင့္ ေစ်း ႀကီးျဖစ္ သည္။သို႔ေသာ္လည္းသိမ္ႀကီးေစ်းစီ႐ုံ ပထမထပ္စႀကၤန္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဘီယာဆုိင္
မ်ားဖြင့္ လွစ္ေရာင္းခ်သျဖင့္ အမ်ားျပည္သူတို႔ ခုံေက်ာ္တံတားမ်ားမွ ေစ်း အတြင္းသို႔၀င္ထြက္သြားလာရာတြင္ စိတ္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေနၾကေၾကာင္ း သိရသည္။ အဆိုပါဘီယာဆုိင္မ်ားရွိေနျခင္းေ ၾကာင့္
သိမ္းႀကီးေစ်းစီး႐ုံႏွင့္ ဒီ႐ုံတုိ႔ အေပၚထပ္မ်ားရွိ ညကလပ္မ်ား၊ အႏွိပ္
ခန္း (ျပည္တန္ဆာ ခန္း) မ်ားမွ ညဥ့္ငွက္မေလးမ်ားသည္ သ႐ုပ္ပ်က္၀တ္ဆင္ၿပီးလာေရာက္စားေသာက္ျမဴဆြယ္ ျခင္း၊ အမ်ဳိးသားမ်ားမၾကာခဏဆိုသလိုမူးယစ္ေသာက္စားရန္ျဖစ္ျခင္း၊သာမ အမ်ဳိးသမီးေကာင္မ်ားကို႐ိုင္းစိုင္းစြာစေနာက္ျခင္းတုိ႔ ျမင္ေတြ႕ေနသည္။ေလာေလာဆယ္ျဖစ္ရပ္ တစ္ခုမွာ(၈.၁၀.၁၂)
ေန႔ နံနက္(၁၁) နာရီခန္႔၌LionWorldဘီယာဆိုင္တြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာအုပ္စုဖြဲ႕ရန္ပြဲသည္ေစ်းအတြင္းထဲထိ ဆက္လက္ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္အတြက္ ေစ်းသူ/ သားမ်ားႏွင့္
အမ်ားျပည္သူတုိ႔ အထူးစိုးရိမ္ ထိတ္လန္႔ခဲ့ ရေၾကာင္း
ယခင္ က
ေစ်းစႀကၤန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဆုိင္မ်ားမရွိခဲ့ေၾကာင္း ——ဌာန
၏စီမံခန္႔ခြဲေရးညံ့ဖ်င္း မႈေၾကာင့္ (သို႔မဟုတ္) အဂတိလိုက္စားမႈ ေၾကာင့္
ေပၚေပါက္လာသည္”ဟု ေစ်းမိေစ်းဖမ်ားႏွင့္ မိဘျပည္သူ တို႔က ေျပာဆို လ်က္ရွိေနၾကေၾကာင္း သို႔ျဖစ္၍ ေရႊတိဂုံဘုရားလမ္းမွသိမ္ႀကီးေစ် းရွိ
ေစ်းမ်ား ႏွင့္ လံုး၀မ
သင့္ေလ်ာ္ဥပေဒႏွင့္မလြတ္ကင္းေသာညကလပ္၊အႏွိပ္ခန္း(ျပည္တန္ဆာခန္း)၊ဘီယာဆိုင္မ်ားအားဖယ္ရွားေပးရန္
ေစ်းသူေစ်းသား
မ်ားကလိုလားလ်က္ရွိၾကေၾကာင္း သိရသည္။
လက္မွတ္လိမ္ေရာင္းေသာ “ခ်မ္းေျမ႕ ေအး” အဆင့္ျမင့္ခရီးသည္ ပို႔ေဆာင္ေရး
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ လႈိင္
သာယာအေ၀းေျပးဂိတ္မွ ပုသိမ္ သို႔ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ “ခ်မ္းေျမ႕ ေအး”
အဆင့္ျမင့္ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရးကားလက္မွတ္၀ယ္ယူစဥ္တြင္ေန႔လယ္၁၂း၀၀နာရီထြက္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ AIRCON Experss လားဟုေမး ရာ လက္မွတ္ေရာင္းေသာလူငယ္ က AIRCON
Experss ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ သည္။ကားစထြက္လွ်င္ထြက္ျခင္း Aircon ဖြင့္ထားၿပီး
ေမာင္းသြား လုိက္ရာ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕နယ္အပိုင္ႀကိမ္ပင္ဆည္စားေသာက္ဆုိင္၌ယာဥ္ရပ္နားၿပီးစားေသာက္၍ယာဥ္ျပန္ထြက္သည့္
အဆုိပါ AIRCON Experss ကား ေပၚပါလာသည့္ခရီးသည္ထိုင္ခုံ
၄၅ ေယာက္အလယ္ခုံ ၁၀ ေယာက္ စုစုေပါင္း ၅၅ ေယာက္မွာ ခ်မ္ေျမ႕ ေအးကားကိုစီးၿပီး
မခ်မ္းေျမ႕ဘဲ၊ မေအးဘဲပူေလာင္သည့္ဒဏ္ကို ရန္ကုန္မွ ပုသိမ္ ၅ နာရီ အပူ
ေလာင္တုိက္အသြင္းခံထားရ၍ ကားသမားအားေျပာေသာအခါ ဘာမွ်ျပန္မေျပာဘဲဂ႐ုမစိုက္သည္ပုံမ်ဳိးလုပ္ေနေၾကာင္းအဆုိပါခ်မ္းေျမ႕ေအးကားေပၚတြင္ပါ၀င္လာသည့္ခရီး
သည္အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္ကေျပာသည္။ထိုကဲ့သို႔ခရီးသည္မ်ားအားမလိမ့္တပတ္ေျပာဆိုညာေရာင္းၿပီးမိ
မိေေသငေတမာရင္ၿပီးေရာ မျပဳ လုပ္ၾကပါရန္၊ သက္ဆုိင္ရာမွ ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ ၁.၁၁.၂၀၁၂ ရက္
ခုံနံပါတ္ ၁၅-၁၆ တြင္လုိက္ပါလာေသာ ဦးစိန္၀င္းႏွင့္ ဦးတင္ဦးက ေျပာၾက ပါသည္။
အဆုိပါ AIRCON Experss ကား ေပၚပါလာသည့္ခရီးသည္ထိုင္ခုံ ၄၅ ေယာက္အလယ္ခုံ ၁၀ ေယာက္ စုစုေပါင္း ၅၅ ေယာက္မွာ ခ်မ္ေျမ႕ ေအးကားကိုစီးၿပီး မခ်မ္းေျမ႕ဘဲ၊ မေအးဘဲပူေလာင္သည့္ဒဏ္ကို ရန္ကုန္မွ ပုသိမ္ ၅ နာရီ အပူ ေလာင္တုိက္အသြင္းခံထားရ၍ ကားသမားအားေျပာေသာအခါ ဘာမွ်ျပန္မေျပာဘဲဂ႐ုမစိုက္သည္ပုံမ်ဳိးလုပ္ေနေၾကာင္းအဆုိပါခ်မ္းေျမ႕ေအးကားေပၚတြင္ပါ၀င္လာသည့္ခရီး
သည္အေဒၚႀကီးတစ္ေယာက္ကေျပာသည္။ထိုကဲ့သို႔ခရီးသည္မ်ားအားမလိမ့္တပတ္ေျပာဆိုညာေရာင္းၿပီးမိ
မိေေသငေတမာရင္ၿပီးေရာ မျပဳ လုပ္ၾကပါရန္၊ သက္ဆုိင္ရာမွ ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္ေပးပါရန္ ၁.၁၁.၂၀၁၂ ရက္ ခုံနံပါတ္ ၁၅-၁၆ တြင္လုိက္ပါလာေသာ ဦးစိန္၀င္းႏွင့္ ဦးတင္ဦးက ေျပာၾက ပါသည္။
ေမာ္ရင္ဟို ေခါင္းေဆာင္မွုေအာက္တြင္ ကစားခ်င္သည့္ ဂ်ရတ္..
ဟိုေဆးေမာ္ရင္ဟို လက္ေအာက္တြင္ ကစားခြင့္
ရမည္ ဆိုပါက မိမိ ေပ်ာ္ရႊင္မိမည္ ထင္ေၾကာင္း လီဗာပူးလ္ အသင္းေခါင္းေဆာင္
စတီဗင္ဂ်ရတ္က ဖြင့္ဟ ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ခ်ယ္လ္ဆီး အသင္းကို ေပၚတူဂီသား ေမာ္ရင္ဟို မန္ေနဂ်ာအျဖစ္ ကိုင္တြယ္ေနစဥ္ (၂၀၀၄)ႏွင့္ (၂၀၀၅)ခုႏွစ္မ်ားက ဂ်ရတ္အား ခ်ိတ္ဆက္ဖူးေသာ္လည္း ကစားသမားက အန္းဖီးလ္တြင္ ဆက္ေနရန္သာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ထိုအေတာအတြင္း ခ်ယ္လ္ဆီးသည္ ပရီးမီးယားလိဂ္ ဆုဖလားကို (၂)ႀကိမ္ ရရွိခဲ့သည္။ ယခုအခါ ေမာ္ရင္ဟိုမွာ ရီးယဲလ္ မက္ဒရစ္တြင္ နည္းျပအျဖစ္ တာဝန္ ယူေနၿပီး လက္ရွိ ရီးယဲလ္ ကစားသမား၊ လီဗာပူးလ္တြင္ ဂ်ရတ္ႏွင့္ တြဲကစားဖူးသူ ရွာဘီ အလြန္ဆိုက ဂ်ရတ္သည္ ဘာေနဗ်ဴးတြင္ ပါဝင္ ကိုယ္စားျပဳရန္ ထိုက္တန္သူဟု ထုတ္ေဖာ္ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ေသးသည္။
အသက္(၃၂)ႏွစ္ရွိ ဂ်ရတ္က "ကၽြန္ေတာ္က Special One ေမာ္ရင္ဟို လက္ေအာက္မွာ ကစားခ်င္ခဲ့ပါတယ္" ဟု သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဂ်ရတ္သည္ လီဗာပူးလ္တြင္ (၁၄)ႏွစ္ၾကာ ကစားဖူးၿပီး ခ်န္ပီယံလိဂ္ ဆုဖလား တစ္ႀကိမ္ အပါအဝင္ အာင္ျမင္မႈအခ်ိဳ႕ ရရွိခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ပရီးမီးယားလိဂ္ခ်န္ပီယံဘြဲ႕ႏွင့္မူ ဝးကြာေနခဲ့သည္။ သတင္းေထာက္မ်ားက ေမာ္ရင္ဟို ခ်ယ္လ္ဆီးတြင္ ရွိစဥ္က ၎ကို ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ခ်ိန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းခဲ့ရာ ဂ်ရတ္က "အဲဒီတုန္းက လီဗာပူးလ္က ေအာင္ျမင္မႈေတြအတြက္ စိန္ေခၚႏုိင္တဲ့ အေျခအေန မရွိဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ စဥ္းစားစရာ အေျခအေနေတြ ေပၚလာတာပါ"ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
၎က "'ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ယ္လ္ဆီးရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္မႈကို ျငင္းလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ႏွစ္မွာလည္း ဟင့္အင္းလုိ႔ထပ္ေျပာခဲ့တယ္။ဒါေပမဲ့လြန္ခဲ့တဲ့(၂)ႏွစ္ကရီးယဲလ္ကို ေမာ္ရင္ဟို ေရာက္လာေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ဖူးေသးတယ္။ ရီးယဲလ္နဲ႔ ဘာစီလိုနာလို အသင္းေတြက စိတ္ဝင္စားတဲ့ ကစားသမားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ၾကည့္ဖူးပါတယ္။ ဒါဟာ ဂုဏ္ယူစရာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒါကို မစဥ္းစားေတာ့ပါဘူး"ဟုလည္း ေျပာဆိုသြားသည္။
ခ်ယ္လ္ဆီး အသင္းကို ေပၚတူဂီသား ေမာ္ရင္ဟို မန္ေနဂ်ာအျဖစ္ ကိုင္တြယ္ေနစဥ္ (၂၀၀၄)ႏွင့္ (၂၀၀၅)ခုႏွစ္မ်ားက ဂ်ရတ္အား ခ်ိတ္ဆက္ဖူးေသာ္လည္း ကစားသမားက အန္းဖီးလ္တြင္ ဆက္ေနရန္သာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ထိုအေတာအတြင္း ခ်ယ္လ္ဆီးသည္ ပရီးမီးယားလိဂ္ ဆုဖလားကို (၂)ႀကိမ္ ရရွိခဲ့သည္။ ယခုအခါ ေမာ္ရင္ဟိုမွာ ရီးယဲလ္ မက္ဒရစ္တြင္ နည္းျပအျဖစ္ တာဝန္ ယူေနၿပီး လက္ရွိ ရီးယဲလ္ ကစားသမား၊ လီဗာပူးလ္တြင္ ဂ်ရတ္ႏွင့္ တြဲကစားဖူးသူ ရွာဘီ အလြန္ဆိုက ဂ်ရတ္သည္ ဘာေနဗ်ဴးတြင္ ပါဝင္ ကိုယ္စားျပဳရန္ ထိုက္တန္သူဟု ထုတ္ေဖာ္ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ေသးသည္။
အသက္(၃၂)ႏွစ္ရွိ ဂ်ရတ္က "ကၽြန္ေတာ္က Special One ေမာ္ရင္ဟို လက္ေအာက္မွာ ကစားခ်င္ခဲ့ပါတယ္" ဟု သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဂ်ရတ္သည္ လီဗာပူးလ္တြင္ (၁၄)ႏွစ္ၾကာ ကစားဖူးၿပီး ခ်န္ပီယံလိဂ္ ဆုဖလား တစ္ႀကိမ္ အပါအဝင္ အာင္ျမင္မႈအခ်ိဳ႕ ရရွိခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ပရီးမီးယားလိဂ္ခ်န္ပီယံဘြဲ႕ႏွင့္မူ ဝးကြာေနခဲ့သည္။ သတင္းေထာက္မ်ားက ေမာ္ရင္ဟို ခ်ယ္လ္ဆီးတြင္ ရွိစဥ္က ၎ကို ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ခ်ိန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းခဲ့ရာ ဂ်ရတ္က "အဲဒီတုန္းက လီဗာပူးလ္က ေအာင္ျမင္မႈေတြအတြက္ စိန္ေခၚႏုိင္တဲ့ အေျခအေန မရွိဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ စဥ္းစားစရာ အေျခအေနေတြ ေပၚလာတာပါ"ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
၎က "'ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ခ်ယ္လ္ဆီးရဲ႕ ခ်ဥ္းကပ္မႈကို ျငင္းလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ႏွစ္မွာလည္း ဟင့္အင္းလုိ႔ထပ္ေျပာခဲ့တယ္။ဒါေပမဲ့လြန္ခဲ့တဲ့(၂)ႏွစ္ကရီးယဲလ္ကို ေမာ္ရင္ဟို ေရာက္လာေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ဖူးေသးတယ္။ ရီးယဲလ္နဲ႔ ဘာစီလိုနာလို အသင္းေတြက စိတ္ဝင္စားတဲ့ ကစားသမားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ၾကည့္ဖူးပါတယ္။ ဒါဟာ ဂုဏ္ယူစရာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒါကို မစဥ္းစားေတာ့ပါဘူး"ဟုလည္း ေျပာဆိုသြားသည္။
တရုတ္ႀကီး ရဲ ့ လွ်ဳိ ့၀ွက္ခ်က္...
တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ ကိုယ္ပိုင္ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာတစ္စင္းကို တည္ေဆာက္မႈ စတင္ေနေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။
တရုတ္ေရတပ္သည္ ၎တို႔၏ ပထမဆံုး ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာအျဖစ္ လီယာအိုနင္ကို ယခုႏွစ္အတြင္း စတင္ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ယင္း၏ ကိုယ္ထည္အခြံႀကီးကို ယူကရိ
န္းမွ ဝယ္ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ တရုတ္ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္သည္ ကိုယ္ပိုင္ နည္းပညာျဖင့္ တည္ေဆာက္ေသာ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာ စီမံကိန္းကို စတင္ေနၿပီဟု ဆိုသည္။ ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ဗိသုကာ ပညာရွင္ ဝူဇီယိုဂြမ္းက မိမိတို႔သည္ ျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို အလဟႆ ျဖစ္ေစမည္ မဟုတ္ဟု Xinhuaသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အေနာက္အုပ္စုမွ ပညာရွင္ တစ္ဦးက ယူကရိန္း ပညာရွင္မ်ား၏ အႀကံေပး ကူညီမႈျဖင့္ ဆိုပါက တရုတ္သည္ (၁)ႏွစ္ခြဲအတြင္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာတစ္စင္း တည္ေဆာက္ႏုိင္စြမ္း ရိွေနေၾကာင္း သံုးသပ္ထားသည္။ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ လီယာအိုနင္ (ဓာတ္ပံုတြင္ ပါရွိသည့္ သေဘၤာႀကီး)၌ J-15 တိုက္ေလယာဥ္မ်ား အေျခစိုက္ အတက္အဆင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ကာ တရုတ္၏ ကိုယ္ေပ်ာက္ တိုက္ေလယာဥ္ J-31ကိုလည္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာမွတစ္ဆင့္ စစ္ဆင္ေရး ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ ျပင္ဆင္မြမ္းမံေနေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။
တရုတ္ေရတပ္သည္ ၎တို႔၏ ပထမဆံုး ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာအျဖစ္ လီယာအိုနင္ကို ယခုႏွစ္အတြင္း စတင္ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ယင္း၏ ကိုယ္ထည္အခြံႀကီးကို ယူကရိ
န္းမွ ဝယ္ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ တရုတ္ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္သည္ ကိုယ္ပိုင္ နည္းပညာျဖင့္ တည္ေဆာက္ေသာ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာ စီမံကိန္းကို စတင္ေနၿပီဟု ဆိုသည္။ ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ ဗိသုကာ ပညာရွင္ ဝူဇီယိုဂြမ္းက မိမိတို႔သည္ ျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကို အလဟႆ ျဖစ္ေစမည္ မဟုတ္ဟု Xinhuaသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အေနာက္အုပ္စုမွ ပညာရွင္ တစ္ဦးက ယူကရိန္း ပညာရွင္မ်ား၏ အႀကံေပး ကူညီမႈျဖင့္ ဆိုပါက တရုတ္သည္ (၁)ႏွစ္ခြဲအတြင္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာတစ္စင္း တည္ေဆာက္ႏုိင္စြမ္း ရိွေနေၾကာင္း သံုးသပ္ထားသည္။ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ လီယာအိုနင္ (ဓာတ္ပံုတြင္ ပါရွိသည့္ သေဘၤာႀကီး)၌ J-15 တိုက္ေလယာဥ္မ်ား အေျခစိုက္ အတက္အဆင္း ျပဳလုပ္ႏိုင္ကာ တရုတ္၏ ကိုယ္ေပ်ာက္ တိုက္ေလယာဥ္ J-31ကိုလည္း ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာမွတစ္ဆင့္ စစ္ဆင္ေရး ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ ျပင္ဆင္မြမ္းမံေနေၾကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိသည္။
ေျမြဖမ္းနည္း သင္ေပးမယ္...
ေအာ္...ဒီလူေတြဖမ္းစရာ ရွားလို႔ ေၿမြကိုဒီနည္းနဲ႔ ဖမ္းၾကတာတဲ့..။ မေတြးရဲ စရာပဲေနာ္ ။ Anaconda ေၿမြ
အမ်ိဳးအစားေတြကို ဒီနည္းနဲ႔ဖမ္းၾကတာပါ ။
အမ်ိဳးအစားေတြကို ဒီနည္းနဲ႔ဖမ္းၾကတာပါ ။
ပထမဆံုး လက္ အ၀တ္နဲ့ အရင္ စည္းပါတယ္ |
လက္ကိုစည္းထားတဲ့ လူ က တြင္းထဲ မွာ ေျမြ ရွိမရွိ ၀င္ႀကည့္ပါတယ္ |
ေျမြ ကို ၇ွာေဖြရန္ မီးတုတ္ငယ္ေလူကိုသာ အသံုးျပုႀကပါတယ္ |
ေျမြ ကို ေတြ့ ပါျပီ |
ေျမြ ဟာ လူကို ေတြ့ေတြ့ ခ်င္း လွမ္းကိုက္တဲ့ ပံု ျဖစ္ပါတယ္ |
ခုနက အ၀တ္စည္းထားတဲ့ လက္ ကိုကိုက္ခံထား ျပီးေတာ့ က်န္လက္တစ္ဘက္နဲ့ ေျမြ ကို အျပင္ ဆြဲ ထုတ္ .. |
အျပင္ က လူကလည္း ေျခေထာက္ကိုင္ျပီး ဆြဲ ထုတ္ စဥ္ |
ဒီေန ့ေတာ့ ဗိုက္ေခြးနမ္း ျပီေပါ့ကြာ..... |
အင္တာနက္၊ ဖုန္း မ်ားနွင့္ ေျပာသမွ်ကို ခိုးနားေထာင္နိုင္...
တိုင္းျပည္ လံုၿခံဳေရး ႏွင္႔ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး (သို႔) ရပ္ရြာ ေအးခ်မ္း
သာယာေရး ကို ထိခိုက္ ေစႏိုင္ေသာ သတင္း အခ်က္အလက္ ႏွင္႔ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္မ်ား
ကို အစိုးရ က ၾကားျဖတ္ ဖမ္းယူျခင္း ႏွင္႔ ဝင္ေရာက္ စစ္ေဆး ၾကည္႔ရႈ
နုိင္ေၾကာင္း ယေန႔ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာ မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပ ထားေသာ
ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္း တြင္ ပါရွိသည္။
ထို႔အျပင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္၊ ညစ္ညမ္း သတင္းမ်ား ျဖန္႔ခ်ိလွ်င္ အေရး ယူမည္ဟု ေဖာ္ျပ ထားၿပီး မည္သူမဆို ညစ္ညမ္းေသာ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေပးပို႔ျခင္း (သို႔) ျဖန္႔ခ်ိျခင္း (သို႔) ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သိုမွီး ထိန္းသိမ္း ထားသည့္ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ား တစ္ရပ္ရပ္ ကို ျဖစ္ေစ၊ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ ႏွင္႔ သက္ဆိုင္ေသာ သတင္း အခ်က္ အလက္ တစ္ရပ္ရပ္ ကို ျဖစ္ေစ ပိုင္ရွင္၏ ခြင္႔ျပဳခ်က္ (သို႔) သေဘာ တူညီခ်က္ မရွိဘဲ ဝင္ေရာက္ ၾကည့္ရႈျခင္း၊ ရယူျခင္း၊ ကူးယူျခင္း၊ ထုတ္ႏုတ္ျခင္း၊ ေပ်ာက္ဆံုး ေစျခင္း (သို႔) ေပးပို႔ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း၊ မူပိုင္ခြင္႔ ပိုင္ရွင္ ၏ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ စာေပ အႏုပညာ လက္ရာ ကို ျဖစ္ေစ၊ မူပိုင္ခြင္႔ ႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္သည့္ အခြင္႔အေရး တစ္ရပ္ရပ္ ကို ျဖစ္ေစ စီးပြားေရး အလို႔ငွာ မူပြားျခင္း၊ အ႐ုပ္ႏွင္႔ အသံ တို႔ကို ေပါင္းစပ္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း၊ ထုတ္လႊင္႔ျခင္း ႏွင္႔ ျပည္တြင္း (သို႔) တင္သြင္းျခင္း တို႔ကို သိလ်က္ႏွင္႔ တမင္တကာ က်ဴးလြန္ျခင္း တို႔ကို က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ျပစ္မႈ ထင္ရွား စီရင္ျခင္း ခံရလွ်င္ သံုးႏွစ္ ထက္ မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ ႏွစ္ရပ္လံုး ျဖစ္ေစ က်ခံ ရမည္ ဟု ယင္း ဥပေဒၾကမ္း တြင္ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပသည္။
"လံုၿခံဳေရး အေျခအေန အရ ဆိုတာ ကိုေတာ့ အတိုင္းအတာ တစ္ခု ေလာက္ လက္ခံ ပါတယ္၊ အေၾကာင္း ရွိတိုင္း လံုၿခံဳေရး ကို အေၾကာင္းျပ ေနရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ၊ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ဆိုရင္ လူ တစ္ဦးခ်င္း လြပ္လပ္ခြင္႔ ဆိုတာကို ထည္႔သြင္း စဥ္းစား ရပါမယ္" ဟု IT လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ ေနသူ ဦးၿဖိဳးေဝျမင့္ က ေျပာၾကားသည္။
ျပည္သူ႔ အက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ရန္ အေျခအေန ေပၚေပါက္သည္႔ အခါတိုင္း အစိုးရ အဖြဲ႕ သေဘာ တူညီ ခ်က္ ျဖင္႔ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း မ်ားအား ယာယီ ရပ္ဆိုင္းေရး၊ ဆက္သြယ္မႈ အမ်ိဳးအစား တစ္ရပ္ရပ္ ကို မျပဳလုပ္ေရး၊ တားဆီး ထိန္းသိမ္း ထားရွိေရး၊ ၾကားျဖတ္ ဖမ္းယူေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ႏွင္႔ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္း မ်ားကို ယာယီ ထိန္းသိမ္း သံုးစြဲေရး တို႔ကို လုပ္ငန္း လိုင္စင္ ရွိသူက ခြင္႔ျပဳ ေပးရမည္ ဟု ေဖာ္ျပ ပါရွိသည္။
ယခု ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္း တြင္ ယခင္က အသံုး ျပဳခဲ့ေသာ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒမ်ား ျဖစ္သည့္ ၁၈၈၅ ျမန္မာ့ ေၾကးနန္း အက္ဥပေဒ The Myanmar Telegraph (1885) ႏွင္႔ ၁၉၃၄ ျမန္မာ့ ႀကိဳးမဲ႕ေၾကးနန္း အက္ဥပေဒ The Myanmar Wireless Telegraphy (1934) တို႔ကို ဖ်က္သိမ္း ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း ေဖာ္ျပ ပါရွိသည္။
ထို႔အျပင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္၊ ညစ္ညမ္း သတင္းမ်ား ျဖန္႔ခ်ိလွ်င္ အေရး ယူမည္ဟု ေဖာ္ျပ ထားၿပီး မည္သူမဆို ညစ္ညမ္းေသာ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေပးပို႔ျခင္း (သို႔) ျဖန္႔ခ်ိျခင္း (သို႔) ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ သိုမွီး ထိန္းသိမ္း ထားသည့္ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ား တစ္ရပ္ရပ္ ကို ျဖစ္ေစ၊ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ ႏွင္႔ သက္ဆိုင္ေသာ သတင္း အခ်က္ အလက္ တစ္ရပ္ရပ္ ကို ျဖစ္ေစ ပိုင္ရွင္၏ ခြင္႔ျပဳခ်က္ (သို႔) သေဘာ တူညီခ်က္ မရွိဘဲ ဝင္ေရာက္ ၾကည့္ရႈျခင္း၊ ရယူျခင္း၊ ကူးယူျခင္း၊ ထုတ္ႏုတ္ျခင္း၊ ေပ်ာက္ဆံုး ေစျခင္း (သို႔) ေပးပို႔ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း၊ မူပိုင္ခြင္႔ ပိုင္ရွင္ ၏ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မရွိဘဲ စာေပ အႏုပညာ လက္ရာ ကို ျဖစ္ေစ၊ မူပိုင္ခြင္႔ ႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္သည့္ အခြင္႔အေရး တစ္ရပ္ရပ္ ကို ျဖစ္ေစ စီးပြားေရး အလို႔ငွာ မူပြားျခင္း၊ အ႐ုပ္ႏွင္႔ အသံ တို႔ကို ေပါင္းစပ္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္း၊ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း၊ ထုတ္လႊင္႔ျခင္း ႏွင္႔ ျပည္တြင္း (သို႔) တင္သြင္းျခင္း တို႔ကို သိလ်က္ႏွင္႔ တမင္တကာ က်ဴးလြန္ျခင္း တို႔ကို က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ျပစ္မႈ ထင္ရွား စီရင္ျခင္း ခံရလွ်င္ သံုးႏွစ္ ထက္ မပိုေသာ ေထာင္ဒဏ္ ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ ႏွစ္ရပ္လံုး ျဖစ္ေစ က်ခံ ရမည္ ဟု ယင္း ဥပေဒၾကမ္း တြင္ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပသည္။
"လံုၿခံဳေရး အေျခအေန အရ ဆိုတာ ကိုေတာ့ အတိုင္းအတာ တစ္ခု ေလာက္ လက္ခံ ပါတယ္၊ အေၾကာင္း ရွိတိုင္း လံုၿခံဳေရး ကို အေၾကာင္းျပ ေနရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ၊ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ဆိုရင္ လူ တစ္ဦးခ်င္း လြပ္လပ္ခြင္႔ ဆိုတာကို ထည္႔သြင္း စဥ္းစား ရပါမယ္" ဟု IT လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ ေနသူ ဦးၿဖိဳးေဝျမင့္ က ေျပာၾကားသည္။
ျပည္သူ႔ အက်ိဳး ေဆာင္ရြက္ရန္ အေျခအေန ေပၚေပါက္သည္႔ အခါတိုင္း အစိုးရ အဖြဲ႕ သေဘာ တူညီ ခ်က္ ျဖင္႔ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း မ်ားအား ယာယီ ရပ္ဆိုင္းေရး၊ ဆက္သြယ္မႈ အမ်ိဳးအစား တစ္ရပ္ရပ္ ကို မျပဳလုပ္ေရး၊ တားဆီး ထိန္းသိမ္း ထားရွိေရး၊ ၾကားျဖတ္ ဖမ္းယူေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ႏွင္႔ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္း မ်ားကို ယာယီ ထိန္းသိမ္း သံုးစြဲေရး တို႔ကို လုပ္ငန္း လိုင္စင္ ရွိသူက ခြင္႔ျပဳ ေပးရမည္ ဟု ေဖာ္ျပ ပါရွိသည္။
ယခု ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္း တြင္ ယခင္က အသံုး ျပဳခဲ့ေသာ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒမ်ား ျဖစ္သည့္ ၁၈၈၅ ျမန္မာ့ ေၾကးနန္း အက္ဥပေဒ The Myanmar Telegraph (1885) ႏွင္႔ ၁၉၃၄ ျမန္မာ့ ႀကိဳးမဲ႕ေၾကးနန္း အက္ဥပေဒ The Myanmar Wireless Telegraphy (1934) တို႔ကို ဖ်က္သိမ္း ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လည္း ေဖာ္ျပ ပါရွိသည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ႏွင့္ ဂ်ာမန္အိမ္ေရွ့မင္းသမီးတို့ ေတြ ့ ဆံုစဥ္
7-11-12 ညေန (6:30) တြင္ ေတာ္၀င္ကုမုဒၵာ ဟိုတယ္ တြင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ႏွင့္ ျမန္မာ အ၀တ္အစားနဲ ့ Germany Princess H.H.
Princess Inaara the Begun Aga Khan ဂ်ာမန္ကအိမ္ေရွ႕ မင္းသမီး..
Subscribe to:
Posts (Atom)